Блог учителя Смолинской Оксаны Александровны

Статистика переглядів

Дистанційне навчання: література

29.05.2020 (п’ятниця тиждень А)

Підсумковий урок

Для учнів 5, 7, 8, 9 класів

Перелік літератури на літо ви знайдете на сторінці 

Фотография на тему Дети читают книги на лужайке | PressFoto
Приємних та пізнавальних  канікул ;)

27.05. 2020 (середа тиждень А)

7-Б, 7-В класи

Повторення та узагальнення вивченого
Пропоную завітати до музею Олександра Гріна


Приємного переглядуJ



9-Б клас


Повторення та узагальнення вивченого


26.05.2020 (вівторок тиждень А)

5-А, 5-Б класи


Повторення та узагальнення вивченого
Пропоную завітати до Дитячого музею казок у Стокгольмі
Приємної подорожі:)



8-Б клас


Повторення та узагальнення вивченого

Маленький принц


25.05.2020 (понеділок тиждень А)

201 група

Позакласне читання

Пропоную подивитися фільм за твором Маркуса Френка Зузака «Крадійка книжок»
Приємного переглядуJ


22.05.2020 (п’ятниця тиждегь Б)

5-А, 5-Б класи


Повторення та узагальнення вивченого протягом 5 класу

7-Б, 7-В класи

Позакласне читання.
Пропоную подивитися фільм за твором Айзека Азімова «Я, Робот»



20.05.2020 (середа тиждень Б)

7-Б, 7-В класи


Контрольна робота за темою «Творчість О.Гріна, А.Азімова»
Бажаю успіхівJ



9-Б клас


Контрольна робота за темою «Творчість Г.Белля, П. Коельо»

Бажаю успіхівJ



19.05.2020 (вівторок тиждень Б)

5-А, 5-Б класи

Позакласне читання.
Пропоную подивитися фільм за твором Роальда Дала «Матильда».

Цікавого просмотраJ



8-Б клас

Контрольна робота за темою «Творчість Антуана де Сент-Екзюпері, 
А. і Б.Стругацьких»
Перейти до контрольної роботи (тест відкрит до 21.05.2020 до 21 години)
Бажаю успіхівJ



18.05.2020 (понеділок тиждень Б)

201 група


Контрольна робота з теми «Сучасна література в юнацькому читанні»
Бажаю успіхівJ




15.05.2020 (п’ятниця тиждень А)

5-А, 5-Б класи

Контрольна робота
Повторіть теми:
- Роальд Даал «Чарлі і шоколадна фабрика»; (сторінки у підручнику 268-275)
- Туве Янсон «Комета прилітає»; (сторінки у підручнику 276-284)
-Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». (сторінки у підручнику 285-288)Перейти до підручника
Виконайте тест за    ПОСИЛАННЯМ     до наступного урока 19 травня.



7-Б, 7-В класи

Підготовка до контрольної роботи.
Повторіть теми:
-Олександр Грін «Пурпурові вітрила» (стор. 260-292)

- Айзек Азімов «Фах» (стор. 294-324) Перейти до підручника
Перевірте свої знання


13.05.2020 (середа тижденьА)

7-Б, 7-В класи


Тема: Айзек Азимов «Профессия». Размышление о будущем человека и человечества.
                                                                                      Я могу творить и буду творить,
                                                                                      хотите вы этого или нет.
                                                                                                                          А.Азимов

Экспресс-опрос о жизни писателя. 


Словарная работа
Профессия вид трудовой деятельности, занятий, которому предшествует специальная подготовка, основным способом для осуществления профессии.
Фантастика ( с греч. – искусство воображения) – специфический метод художественного отображения жизни, в которой образ (объект, мир, события) построены по принципу сверх природного, необычного, нереального, хотя он и не исключает полностью элементы действительности. Фантастические образы в целом зависят от представления автора и способов выражения его мыслей, идей, стремлений.
Научно-фантастическая литература – произведения, в которых представлено научно обоснованное изображение жизни людей в будущем.
Автор отображает такие проблемы:
                     - основная цель образования  
                     - внутренняя сущность человека
                    - место человека в обществе
                    - человек и достижение науки и техники 
                    - человек и цивилизация
Творческое задание (выполните на выбор)
- Случайно ли автором выбрано время Дня Чтения, Дня Образования, Дня Олимпиады?
- Составьте схему сюжета произведения.
- Напишите мини-сочинение на тему "Какой я вижу школу будущего?"
                                                       


 9-Б клас


Тема: «П. Коельо «Алхімік» .Образ головного героя.»
1. Усно дайте відповіді на питання:
 --Які враження у вас склалися про твір П. Коельо?
-- Який цей твір за жанром? Свою думку доведіть.
-- Які риси постмодернізму ви помітили в «Алхіміку»?
--Розкажіть про сюжетну лінію твору.
--Охарактеризуйте образ головного героя повісті іспанського пастуха Сантьяго.
--Які моральні уроки містить книга, у чому її притчевість?
 --Прокоментуйте висловлювання П. Коельо:
«У кожного своє Особисте призначення в житті, і через це людина живе у світі…»
«Якщо ти чогось бажаєш, то Всесвіт сприятиме тому, щоб твоє бажання здійснилося…»
«Кожному дається дар: можливість вибору. Тому, хто не використав цей дар, він стає прокляттям,— інші будуть завжди обирати за нього…»
«Усе, що відбувається в теперішньому, впливає на майбутнє та є спокутою минулого».
2. Підготуйтесь до контрольної роботи за темами:
- Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

-Пауло Коельо «Алхімік»




12.05.2020 (вівторок тиждень А)

5-А, 5-Б класи

Тема: «Реальне і фантастичне у творі «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» Пауля Маара»

1. Перегляньте відеоурок
2. Перевірте свої знання за допомогою онлайн-вправи


3. Підготуйтесь до контрольної роботи за такими темами:
- Роальд Даал «Чарлі і шоколадна фабрика  (сторінки у підручнику 268-275)
- Туве Янсон «Комета прилітає»  (сторінки у підручнику 276-284)
-Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»   (сторінки у підручнику 285-288)
Перейти до підручника

8-Б клас

Тема: «Брати Стругацькі «Важко бути Богом»
Повторіть тему за підручником (стор. 320-350)  Перейти до підручника
Виконайте тестування за  ПОСИЛАННЯМ   до 13 травня 21.00.
Код доступу 388134

11.05.2020 (понеділок тиждень А)

201 група

Тема: «Образи головних героїв твору «Провина зірок» Джона Майкла Гріна. Ідея цінності життя. Символіка назви. Ліризм, іронічність оповіді»
До болю прекрасна історія життя і смерті…
School Library Journal
(про «Провину зірок» Дж.М.Гріна)
1. У творчій майстерні письменника
ПРО ІСТОРІЮ НАПИСАННЯ ТА НАЗВУ РОМАНУ «ПРОВИНА ЗІРОК»
Написати роман «Провина зірок» Дж. Ґріну допоміг досвід роботи капеланом у лікарні для тяжкохворих дітей. Письменник багато спілкувався з хворими та їхніми родинами, вивчав спеціальну літературу. Ґрін зізнається, що хотів показати, що життя тяжкохворих людей, як і здорових, багате на різні події, воно не визначається тільки хворобою чи особливими потребами. Такі люди також здатні мріяти, любити, мандрувати.
Роман «Провина зірок» Дж. Ґрін присвятив Естер Ерл, дівчині із міста Квінсі (штат Массачусетс, США), яка була однією з перших «нердфайтерів» і придумала слоган цієї субкультури «Не забувай бути крутим». Естер була хвора на рак щитовидної залози і залежала від кисневого балона, як і Гейзел Грейс у «Провині зірок». Джон Ґрін спілкувався з дівчиною онлайн, приїздив до неї у гості. На превеликий жаль, у 2010 році, у віці 16 років Естер Ерл померла. «Я не міг би написати свій роман без її дружби», — зазначає письменник. Але водночас він наголошує, що Грейс — це не Естер.
Назва роману також має свою історію. Це алюзія на цитату із трагедії В. Шекспіра «Юлій Цезар»: «Буває, що самі для себе долю Ми творимо. / Тут не в планетах річ, / А в нас самих, у наших звичках рабських»1 (переклад з англійської Василя Мисика). Обігруючи цей уривок у своєму творі, Джон Ґрін водночас спростовує його, бо лише «зірки», тобто доля, злий рок винні у тому, що відбувається з персонажами роману, провини підлітків у цьому немає.
2. Складіть характерисику  героїв літературного твору за допомогою онлайн-вправи  


3. Перевірте свої знання, розв’язавши кросворд, і отримайте оцінку.




5-А, 5-Б класи

Тема: «Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії»

1. Перегляньте відеоурок
2.Ознайомтесь з темою за підручником (стор. 287-289) Перейти до підручника
3. Перевірте свої знання за допомогою онлайн-вправи.

3. Пропоную пограти у гру «Вірю- не вірю»



7-Б, 7-В класи

Тема: «Айзек Азімов. Оповідання «Фах». Погляд письменника-фантаста на школу майбутнього»
1. Перегляньте відеоурок
2. Прочитайте оповідання «Фах» або прослухайте аудіокнигу.
Буктрейлер до твору
Аудіокнига

3. Напишіть відгук на прочитане.
ЯК ПИСАТИ ВІДГУК ПРО КНИГУ
Відгук – це ваша особиста думка про зміст книжки, оцінка її позитивних і негативних рис.
Етапи роботи над відгуком
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

10.

11.

Дуже уважно прочитайте книжку, обміркуйте її зміст.
Обов’язково вкажіть автора і назву книжки.
Тема та основна думка твору.
Де і коли відбуваються зображені в ньому події.
Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
Вкажіть, що сподобалось, а що ні, і чому.
Напишіть про героїв книжки, їх вчинки, цікаві випадки.
Зверніть увагу на мову твору, оформлення книжки.
Вкажіть, чим збагатив вас твір, над яким питанням змусив
замислитися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
Виберіть форму вашого відгуку (лист до товариша, до
        автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету).
 Подбайте, щоб у заголовку було виражено основну думку.
Роботу надішліть на електронну адресу  oksanapelih@ukr.net

06.05.2020 (середа тиждень Б)

7-Б, 7-В класи

Тема: «Герої повісті «Пурпурові вітрила» О.Гріна. Їх вірність мрії та ідеалу, незаурядність та сила духу»

1. Перегляньте фрагменти фільму.
2.Робота над темою урока.
- Головний принцип створення системи образів твору - це антитеза. Грін чітко розподіляє своїх персонажів на мрійників і людей заземлених, заматеріалізованих, що для нього є головною ознакою розмежування героїв на позитивних і негативних.
- Головні герої - Ассоль і Грей. За авторським задумом, саме ці герої є носіями рис, які письменник найбільше цінує в людях.
3.Складіть опорну схему «Система образів повісті-феєрії «Пурпурові вітрила» Олександра Гріна»за допомогою онлайн-вправи



4.Визначте головні риси характеру персонажів твору та їх місця в розвитку сюжету й втілення авторського задуму (усно)
- Визначте провідні риси Ассоль, які роблять її головною героїнею твору.
- З яким персонажем фольклорних казок споріднений образ Ассоль? Наведіть аргументи.
- Яким був Грей у дитинстві? Чому він розчаровував своїх батьків? Що ріднить Артура й Ассоль у дитячі роки.
- Наведіть приклади благородних вчинків хлопчика. Які риси характеру персонажа в них проявилися?
- Яку роль відігравала дружба Артура Грея з кухарочкою Бетсі та дворецьким Польдішоком?
- Чому Грей утік із дому й став матросом?
- Розкажіть про службу Грея на кораблі «Ансельм» під командуванням капітана Гопа.
- Пригадайте, де відбулася перша зустріч Грея з Ассоль. Чому Артур бачить саме сплячу дівчину?
- Подумайте, чим була зустріч Грея й Ассоль - випадковістю чи закономірністю? Аргументуйте свої відповіді.
- Чому Грей покохав Ассоль, не зважаючи на те, що йому про неї в селищі розповідали багато поганого?
5. На основі проведеного дослідження тексту заповніть порівняльну таблицю «Ассоль і Грей - дві частини одного цілого» Спираючись на результати дослідження, доведіть, що Ассоль і Грей створені один для одного.

Ассоль
Грей
Походження


Дитинство


Ставлення оточуючих


Сприйняття навколишнього світу


Риси характеру


 Заповнену таблицю надішліть на електронну адресу oksanapelih@ukr.net



9-Б клас

Тема: «Пауло Коельо. Відомості про письменника. Повість «Алхімік» як запрошення читача до внутрішнього діалогу, до самопізнання. Гуманізм, філософський та виховний напрям твору»
 Пауло Коельо – це феномен.
Феномен не потрібно пояснювати.
 Його можна лише спостерігати.
 Пауло Рокко, видавець П.Коельо

1. Познайомтесь з життям та творчістю Пауло Коельо, переглянувши відеоматеріал або за підручником (стор. 329-337)
2. Занотуйте найсуттєвіше із переглянутого та прочитаного.
— Роман «Алхімік» Коельйо написав 1988 р . після паломництва до Сантьяґо де Компостела. Випадкова зустріч в Амстердамі привела письменника до католицького ордену RAM, створеного ще 1492 р. Тут Коельйо почав розуміти мову знаків і передбачень, що траплялися на людському шляху. Відповідно до ритуалу шляху орден спрямував його у паломницьку подорож Здолавши 80 км легендарною стежкою прочан, Коельйо описав цю подорож у першій книзі — «Паломництво» (1987). За нею з’‎явився «Алхімік»: «Уся моя книжка заснована на стародавній перській легенді, яку написав у Римі». Свого часу цю легенду використав Хорхе Луїс Борхес, аргентинський письменник, як сюжет для одного зі своїх оповідань.
Описуючи шлях головного героя і його духовне збагачення на цьому шляху, Коельйо застосував символічну мову, яка допомогла змалювати людину, її життя й її мрії. «Провідна думка моєї книги «Алхімік» — у фразі, яку, звернувшись до пастуха Сантьяґо, вимовив цар Мельхіседек: «Коли ти чого-небудь забажаєш дуже сильно, увесь Всесвіт допомагає тобі досягнути цього».
Назва роману досить проста і водночас незвичайна.
 Словникова робота
Роман-притча — великий епічний твір із повчальною ідеєю морально-етичного плану. «Алхімік» — твір постмодернізму, тому йому притаманна мутація жанрів, часу, іноді й простору. У творі є елементи оповідання, пригодницького роману, мемуарів, алхімічних і філософських трактатів, біблійних текстів, нарису, міфу, але літературознавці визначили його як роман-притчу.
3. Прочитайте повість «Алхімік» П.Коельо.




05.05.2020 (вівторок тиждень Б)

5-А, 5-Б класи

Тема: «Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

1. Ознайомтесь з письменником, переглянувши відео або за підручником 
2. Прочитайте повість-казку «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» Пауля Маара або прослухайте аудіокнигу, або перегляньте екранізацію цього твору.

3. Дайте відповіді на запитання ( усно):
— Яке враження справив на вас твір?
 — Які фрагменти особливо запам'яталися? Чим?
 — Який епізод ви вважаєте кульмінаційним?
— Як ви вважаєте, друга поява Суботика теж була випадковою, чи вона була наперед визначена? Аргументуйте свою думку.
 — Яку роль, по-вашому, відіграє машина для здійснення бажань, якщо є цятки бажань у Суботика?
— Поміркуйте, в чому полягає особливість художнього світу повісті-казки Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»


8-Б клас

Тема: «Аркадій та Борис Стругацькі «Важко бути Богом». Відомості про життя та творчість. Історія та сучасність в романі»
1. Ознайомтесь з життям та творчістю братів Стругацьких за підручником 
2. Складіть візитівку письменників.
3. Прочитайте роман «Важко бути Богом» А.та Б. Стругацьких або прослухайте аудіокнигу.





04.05.2020 (понеділок тиждень Б)

201 група

Тема: «Джон Майкл Грін – американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді. «Провина зірок»- Розповідь про історію кохання невиліковно хворих юнака й дівчинки»

1. Перегляньте відеоматеріал

2. Ознайомтесь з темою за підручником (стор. 214-223) Перейти до підручника
3. Прочитайте роман Джона Майкла Гріна «Провина зірок».
4. Напишіть листа до улюбленого героя роману та надішліть на електронну адресу oksanapelih@ukr.net




29.04.2020 (середа тиждень А)

7-Б, 7-В класи

Тема: «Олександр Грін «Пурпурові вітрила». Романтичне світосприйняття, тонкий психологізм творів О.Гріна»

1. Перегляньте відеоматеріал

2. Ознайомтесь з життям та творчістю О.Гріна за підручником (стор.260-262)
3. Складіть літературну візитіку письменника

Прізвище, ім’я та псевдонім
Дата народження
Місце народження
Родина
Освіта
Професія
Захоплення
Найвідоміші твори
Дата смерті
4. Прочитайте твір «Пурпурові вітрила» О.Гріна та напишіть  відгук.
Візитівку та відгук надішліть на мою електронну адресу oksanapelih@ukr.net

5. Перевір свої знання



9-Б клас

Тема: «Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Символіка та форма твору. Образ головного героя. Художні деталі»
1. Опрацюйте матеріал
Війна у творах Белля - це війна переможених. Він зображує її останній період - період відступу і поразки. Проте, так само, як і Ремарка і Хемінгуея, Белля цікавила людина на війні.
В основі сюжету - поступове впізнання молодим пораненим солдатом гімназії, в якій він навчався вісім років і залишив три місяці тому.
За жанром - це оповідання. Вважається, що воно - зразок психологічної прози, бо:
- багато роздумів героя про сенс життя в композиції оповідання;
- розповідь ведеться від 1-ої особи;
- принцип контрасту;
- в основі оповідання - процес впізнання героєм власної гімназії (минуле) і усвідомлення свого подальшого життя;
- психологічні деталі (таблиця з іменами полеглих, запис на дошці);
- психологічна символіка;
- повна відсутність авторської характеристики героя.
Особливості композиції оповідання
1. Г. Белль дещо незвично побудував сюжет, щоб персонажі мали змогу розкритися перед читачами самі, без авторських тлумачень.
2. У Г. Белля "я" приховано за собою різні людські характери і майже ніколи за ним не стояв сам письменник.
3. Дія у творі розгорталася або через діалоги героїв, або через їхні монологи, розповіді про події, свідками яких вони були.
4. Присутність автора завжди відчутна у думках героїв, куди він привів свої спостереження, роздуми.
5. Герой оповідання - лише жертва війни, бо жодних злочинів він не скоїв.
6. Оповідання побудовано у формі монологу, сповідального розкриття душі головного героя, при якому читач завжди чув більшою чи меншою мірою голос самого автора.
Досить дивний і незрозумілий, на перший погляд, заголовок, від якого віяло античністю. Ця фраза - початок давньогрецького двовірша-епітафії про битву у Фе-рмопільській ущелині, де, захищаючи батьківщину, загинули спартанські воїни царя Леоніда. Вона звучала так: "Перекажи, подорожній, македонцям, що вкупі мертві ми тут лежимо, вірні їм даним словом". її автором був Сімонід Кеоський Ці рядки були відомі ще за часів Шиллера, який зробив переклад згаданого вище вірша. Відтоді, як Німеччина стала імперією, вона ототожнювала себе з гармонійною античністю. Служіння імперії освячувалося ідеєю справедливості воєн, до яких школа готувала німецьких юнаків, хоча ці війни могли бути тільки грабіжницькими. Вірш про битву під Фермопілами - давня формула подвигу у справедливій війні. Саме в такому дусі виховувалася німецька молодь перед Другою світовою війною та під час її ведення. Ключова фраза не випадково появляється на дошці німецької гімназії, вона відбила суть системи виховання у тогочасній Німеччині, побудованій на зарозумілості та обмані.
Головна проблема твору - "людина на війні", людина звичайна, проста, рядова. Белль ніби навмисне не дав своєму героєві імені, позбавив його виразних індивідуальних ознак, підкресливши індивідуальний характер образу.
Герой, потрапивши у свою рідну гімназію, спочатку не впізнав її. Цей процес відбувається ніби в кілька етапів - від впізнання очима до впізнання серцем.
Перший етап. Пораненого героя занесли до гімназії, де тепер розташований пункт медичної допомоги, пронесли через перший поверх, сходовий майданчик, другий поверх, де були зали для малювання. Герой нічого не відчував. Він двічі запитав, в якому тепер вони місці і став свідком того, як мертвих солдатів відділяли від живих, розміщували десь у підвалах школи. Через деякий час він спостерігав, як тих, які потрапили до живих, невдовзі спускали вниз - тобто до мертвих. Підвал школи перетворився на трупарню. Отже, школа - дім дитинства, радощів, сміху і школа - "мертвий дім", трупарня. Це жахливе перетворення не-випадкове. Школа, яка готувала учнів до смерті всією системою виховання, мала стати трупарнею.
Другий етап. "Серце в мені не озивалося" - констатував герой оповідання навіть тоді, коли побачив дуже важливу прикмету: над дверима зали для малювання висів колись хрест, тоді ще гімназія звалася школою святого Хоми. І скільки його не замальовували, слід все одно залишився.
Третій етап. Солдата поклали на операційний стіл. І раптом за плечима лікаря на дошці герой побачив щось таке, від чого вперше, відколи він перебував у цьому "мертвому домі", його серце озвалося. На дошці був напис, зроблений його рукою. Ця кульмінація оповідання, кульмінація впізнання, вона мала місце у фіналі твору і зосереджена у вислові, "який нам звеліли тоді написати, в тім безнадійному житті, яке скінчилося всього три місяці тому...". Момент впізнання в оповіданні співпав з моментом усвідомлення героєм того, що з ним сталося: у нього не було обох рук і правої ноги. Ось чим закінчилася система виховання, яку встановили "вони" в гімназії святого Хоми (християнській гімназії, один із постулатів якої напевно був як у біблійній заповіді: "Не вбий!").
2. Перевірте свої знання.


3. Виконайте тест за  ПОСИЛАННЯМ   до 30 квітня 20.00 години

Код доступу 419341





28.04.2020 (вівторок тиждень А)

5-А, 5-Б класи

Урок-узагальнення за темою «Туве Янсон «Комета прилітає»
1. Повторіть тему за підручником.
2. Виконайте тест за ПОСИЛАННЯМ  до 29 квітня 20.00.
Код доступу 204600



8-Б клас


Тема: «А. де Сент-Екзюпері. «Маленький принц». Тема дружби та любові. Символічне значення образу Маленького принца»

1. Опрацюйте матеріал.
 Образ Маленького Принца
  В житті кожного є принципи, обов'язки, цінності.  У Маленького принца вони теж є і він розповідає про себе.Маленький принц розповідає наче звичайні, буденні речі, проте не кожна доросла людина рідко замислюється над необхідністю кожного дня "очищувати душу": працювати над викоріненням злих помислів, темних думок, заздрості, егоїзму тощо. Маленький принц бореться з баобабами, що символізують ці вади. Це справжня, ретельна і наполеглива праця - працювати на своїй планеті, а значить над досконалістю своєї душі. Це так повчально для кожного!
  Звідки з'явився в пустелі Сахарі Маленький принц?
Він розповів льотчику-автору про планету б-612.     
Місце, де ти народився завжди буде значиме і рідне. Немає різниці, якого розміру планета. Головне - вона твоя!
Якщо розглянути планету в значенні співвідношення зі Всесвітом і вічністю, отримаємо ще одне значення. Кожна людина у Всесвіті - це планета, зірка, доля.
 ПІДСУМОК
 Образ Маленького принца — образ самотньої людської душі. Він втілює в собі всі кращі риси, які можуть бути притаманні людині — відкритість, чистота, піднесеність над матеріальним, мудрість. Йому ще треба пізнати себе, знайти друзів, зрозуміти світ. Це чутлива і мрійлива дитина, яка любить спостерігати заходи сонця, переживає про долю примхливої квітки і вірить, що йому ще багато чого треба пізнати.
2.Творча робота: Якби у вас була власна планета, як би вона виглядала? Хто б на ній жив? Опишіть вашу планету. 
3. Перевірте свої знання


4.Виконайте тест за  ПОСИЛАННЯМ до 29 квітня 20.00 години.

Код доступу 314209



27.04.2020 (понеділок тиждень А)

201 група

Тема: «Милорад Павич. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» ознак постмодернізму»

1. Перегляньте відеоурок


3. Виконайте онлайн-вправу


4. Творча робота: складіть есе за темою «Чому я б прочитав (прочитала) твори Милорада Павича»
Роботу надішліть на електронну адресу  oksanapelih@ukr.net
24.04.2020 (п’ятниця тиждень Б)

5-А, 5-Б класи

Тема: «Туве Янсон «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

1. Прочитати казку «Комета прилітає» Т.Янсон або прослухати аудіокнигу.
Частина 1
Частина 2
Частина 3



2. Система образів повісті-казки «Комета прилітає».
Поєднайте героя з його характеристикою

3. Напишіть про свого улюбленого персонажа повісті (надішліть на електронну адресу oksanapelih@ukr.net )

4. Підготуйтеся на наступний урок до тесту з теми «Туве Янсон «Комета прилітає»



7-Б, 7-В класи

Повторити теми: "Життя і творчість Анни Ахматової, Костянтина Симонова"
Стор. 247-259 підручника   Перейти до підручника


Виконати тест за ПОСИЛАННЯМ



22.04.2020 ( середа тиждень Б)

7-Б, 7-В класи


Тема: « Костянтин Симонов. Основні відомості про життя та творчість письменника.»
1. Переглянути відеоматеріал з теми.
2. Ознайомитися з темою за підручником (стор. 256-259) Перейти до підручника 
3. Скласти та заповнити анкету письменника ( письмово)
Прізвище, ім’я та псевдонім


Дата народження


Місце народження


Родина


Освіта


Професія


Захоплення


Найвідоміші твори


Дата смерті



 4. Зробити ідейно- художній аналіз вірша «Чекай мене» («Жди меня») К.Симонова (письмово).
Схема аналізу ліричного твору
Тема:
 Ідея твору:
Композиція:
Жанр поезії:
Мова вірша:
Художні засоби:
5.Відповіді надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net


9-Б клас


Тема: «Література ХХ- початку ХХІ ст. Генріх Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
1. Переглянути відеоурок.
2. Ознайомитися з темою за підручником (ст.303-312) Перейти до підручника 
3. Прочитати оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г.Белля.
4. Скласти анкету оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г.Белля  (письмово).
1. Жанр:
2. Тема:
3: Місце подій:
4. Сюжет:
5. Головний герой:
6. Форма розповіді:
7. Художні засоби:
8. Ідея:
9. Проблеми:
10. Символіка:
Відповіді надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net




21.04.2020 (вівторок тиждень Б)

5-А, 5-Б класи


Тема: « Чарівність художнього світу творів Туве Янсон. Казка-повість "Комета прилітає"»

1. Перегляньте відеоматеріал з теми уроку.
2. Прочитайте казку «Комета прилітає» або перегляньте мультфільм.
3. Аналіз повісті-казки "Мумі Троль. Комета прилітає", Туве Янсон:
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: замислитися над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Жанр: повість-казка
4. Складіть правильну послідовність подій у творі Туве Янсон «Комета прилітає». Запишіть у зошит та надішліть на електронну адресу oksanapelih@ukr.net



8-Б клас


Тема: «Антуан де Сент-Екзюпері. Основні відомості про життя і творчість французького письменника. «Маленький принц». Мрія про красивий та справедливий світ»


1. Переглянути відеоматеріал з теми.
2. Ознайомитися з темою за підручником ( стор. 288-317)
3. Прочитати твір та виконати завдання.






17.04.2020 (п’ятниця тиждень А)

5-А, 5-Б класи


Тема: «Туве Янсон – фінська письменниця»

1. Переглянути відеоуроки.
2. Ознайомитися з темою за підручником (5-А клас: стор. 276-279, 5-Б клас: стор. 226-230).
3. Скласти літературну візитівку письменниці ( надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net)
3. Перевірте свої знання 




7-Б, 7-В класи
Тема: «А.А.Ахматова. Зображення Великої Вітчизняної війни в ліриці поетеси»
1. Переглянути відеоматеріал.
2. ознайомитися з темою за підручником (ст.247-254) Перейти до підручника
3. Скласти літературну візитівку поетеси ( надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net)
4. Вивчити напам’ять вірш «Клятва».
5. Перевірте свої знання





15.04.2020 ( середа тиждень А)

7-Б, 7-В класи

Тема: «Контрольна робота за темою «Творчість О.Генрі, А.К.Дойла, Дж.Олдріджа»

1. Повторити навчальний матеріал за підручником (ст. 184-245)
2. Виконати тест за ПОСИЛАННЯМ до 20.00 год.
Код доступу 638383

9-Б клас

Тема: « Контрольна робота за темою «Творчість М.В.Гоголя, Гі де Мопасана»
1.  Повторити навчальний матеріал за підручником (ст. 283-300)
2. Виконати тест за ПОСИЛАННЯМ до 20.00 год.
Код доступу 466702


14.04.2020 (вівторок тиждень А)

5-А, 5-Б клас

Контрольна робота з теми «Роальд Дал «Чарлі і шоколодна фабрика»
1. Повторити тему за підручником .Перейти до підручника  (стор.268-272)

2. Виконати контрольний тест за ПОСИЛАННЯМ
 Код доступу 883778



Перевірте свої знання



8-Б клас

Тема: «Максим Горький. Основні відомості про життя і творчість письменника. «Старуха Ізергіль»


1. Переглянути відеоматеріал.
2. Прочитати оповідання «Старуха Ізергіль».
3. Написати відгук на твір та  надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net 

13.04.2020  (понеділок тиждень А)

201 група

Тема: «Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ-ХХІ ст. Найяскравіші представники постмодерністської прози»

1. Переглянути відеоматеріал




2. Ознайомитися з ознаками постмодернізму та представниками за підручником.
3. Прочитати твір одного з представників постмодернізму та написати відгук до нього (надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net )
4. Виконати тест за  посиланням  (до 20.00 години)
 Код доступу 349604



10.04.2020 (п’ятниця тиждень Б)

5-А, 5-Б класи

Тема: « Доброта і щирість головного героя твору «Чарлі і шоколадна фабрика» Роальда Дала.

1. Перегляньте фрагменти фільму «Чарлі і шоколадна фабрика»


2. Відредагуйте розповідь  Чарлі. (в зошиті)
1. Щаслива знахідка.
2. Шоколад – єдина моя втіха.
3. Остання надія згасла.
4. Моє життя в родині.
5. Головний приз – шоколадна фабрика.
6. Як я став працювати з Віллі на фабриці.
7. Батьки намагаються допомогти дітям.
8. Розмова Чарлі з Віллі Вонкою про його щасливе дитинство.
 3. Що в житті людини найцінніше? (за казкою Р.Даля «Чарлі і шоколадна фабрика») (усно)
4. Чого ми навчилися, читаючи казку «Чарлі і шоколадна фабрика»?
- Приділити увагу тим, хто поруч;
- Уміти побачити радісне буденному;
- Уміти бачити серцем, а не тільки очима;
- Цінувати щирість і відвертість;
- Уміти дарувати радість іншим.
Усе це і складає красу людського життя.
5. Напишіть твір-мініатюру (5-7 речень) за темою «Що робить людину щасливою» та надішліть на  електронну адресу oksanapelih@ukr.net


6. Підготуватися на наступний урок до контрольного тесту за темою "Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"


7-Б, 7-В класи

Тема: «Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Художня майстерність письменника. Роль портретних характеристик, внутрішніх монологів»

1. Ознайомитися з теорією.
План характеристики героя літературного твору
1. Дані про героя ( з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний). 
2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?). 
3. Вчинки героя. Як вони розкривають його внутрішній світ?
4. Мова героя. 
5. Ставлення до героя інших персонажів твору. Чим воно зумовлене? 
6. Додаткові художні відомості (деталі, описи, тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
7. Ставлення автора до свого героя.
8. Ваше ставлення до героя
Словник літературознавчих термінів
Внутрішній монолог
Внутрішній монолог — різновид монологу, в якому передаються внутрішні переживання персонажа замість опису зовнішніх реальних подій, ситуацій, що викликають ці переживання. Стилістично В.м. оформлюється як внутрішня мова дійової особи з відповідною часовою послідовністю думок, характерними синтаксичними конструкціями, способом вислову тощо. 

2. Скласти характеристику Бена і Деві.

3. Які внутрішні монологи допомагають зрозуміти характери персонажів? (приклади з тексту).
Відповіді надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net

Підготуватися на наступний урок до контрольного тесту за темою «Творчість О.Генрі, А.К.Дойла, Дж.Олдріджа»


08.04.2020 (середа тиждень Б)

7-Б, 7-В класи


Тема: «Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Проблема становлення людської особистості , відносин батьків та дітей. Соціальний конфлікт та психологізм оповідання».
- Перегляньте відеоматеріал.
1 -Сформулюйте тему та ідею оповідання «Останній дюйм» Дж.Олдріджа.
2  -  Заповніть таблицю: Взаємовідносини батька та сина
До поранення Бена
Після поранення Бена
















1     -Надішліть відповіді на електронну адресу oksanapelih@ukr.net



9-Б клас

Тема: «Гі де Мопассан «Місячне світло».  Новела «Місячне світло» як гімн коханню. Художнє зображення змін головного героя. Композиція та сенс назви твору»
1.Ознайомитися з презентацією
https://www.slideshare.net/SnezhanaP10/ss-54658807

2.Аналітична робота з текстом новели:
-         Новелу «Місячне світло» часто називають «гімном любові». Використовуючи текст, підтвердьте або спростуйте цю точку зору.

-         Охарактеризуйте абата Маріньяно. Які зміни відбуваються в його душі?

3.Відповіді надсилайте на електронну адресу oksanapelih@ukr.net


07.04.2020 (вівторок тиждень Б)

5-А, 5-Б класи


Тема: «Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі»



1. Переглянути відеоматеріал:
2. Опрацювати матеріал підручника за темою уроку (5-А клас -ст.268-272,
 5-Б -ст. 244-246)
3. Читати твір або переглянути екранізацію «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дала.


8-Б клас

Тема: «Контрольна робота за темою «Творчість Л.М.Толстого»
1.     Повторити  навчальний матеріал з теми;
2.     Виконати контрольний тест за     ПОСИЛАННЯМ.



06.04.2020 р. (понеділок тиждень Б)

201 група

Тема: «Драма-притча» як відгук на сучасні історичні події й актуальні питання духовного буття людини . «Театр абсурду» як явище неоавангардизму»
1. Ознайомитися з презентацією:

2. Переглянути відеоматеріал:


3. Опрацювати матеріал підручника за темою уроку.

4. Читати твір «Гостина старої дами» Ф.Дюрренматта.








27.03.2020 р. (п'ятниця тиждень А)


5-А, 5-Б класи

Тема:"М. І. Цвєтаєва. "Книги в червоній палітурці". Образ ліричної героїні. Роль літературних та музичних асоціацій у творі."

1.Опрацювати матеріал за підручником (5-А ст.260-263, 5-Б ст. 223-224)
2. Відповісти на питання у підручнику (усно).
3. Пройти тестування . Для цього потрібно перейти за  посиланням , вписати код від вчителя 207654 , своє прізвище та ім'я.


7-Б, 7-В класи




Тема:"Джеймс Олридж «Останній дюйм».

Відомості про письменника. Тема мужності в творі."
1.Перелянути відеоматеріал.
2.Ознайомитися з життям та творчістю письменника за підручником.
3.Скласти сенкан на тему «Джеймс Олдридж» (надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net )
4. Прочитати оповідання «Останній дюйм».

Як створити сенкан?

Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
  1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник).
  2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметники)
  3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно, це дієслова).
  4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
  5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
 Або ж так (формула):

1. Тема (іменник).

2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування сутності ( одне слово).


25.03.2020 р. (середа тиждень А)


7-Б, 7-В класи

Тема:"Особливості композиції оповідань А.К.Дойля. Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса"

1. Опрацювати матеріал за підручником.
Особливості композиції детективу:
- В основі детективного жанру лежить захоплююча інтрига, навколо якої і розгортається дія.
- У центрі детективного твору – опис певної загадкової події та епізод переслідування злочинця.
- У творі діють, як правило: детектив, помічник детектива, злочинець і жертва.
- Мотиви злочину – гроші, влада, страх.
- Сюжет – розслідування злочину.
- Фінал – зло карається.
Словникова робота
Детектив ( англ.detective– агент розшуку, з латин. detection – розкриття) - один з різновидів пригодницької літератури, в якому описуються події, пов’язані з процесом розслідування і розкриття якогось злочину.
2. Прочитати оповідання про Шерлока Холмса (на вибір)
3. Написати відгук на прочитане та надіслати на електронну адресу oksanapelih@ukr.net
ЯК ПИСАТИ ВІДГУК ПРО КНИГУ
Відгук – це ваша особиста думка про зміст книжки, оцінка її позитивних і негативних рис.
Етапи роботи над відгуком
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

10.

11.


Дуже уважно прочитайте книжку, обміркуйте її зміст.
Обов’язково вкажіть автора і назву книжки.
Тема та основна думка твору.
Де і коли відбуваються зображені в ньому події.
Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
Вкажіть, що сподобалось, а що ні, і чому.
Напишіть про героїв книжки, їх вчинки, цікаві випадки.
Зверніть увагу на мову твору, оформлення книжки.
Вкажіть, чим збагатив вас твір, над яким питанням змусив
замислитися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
Виберіть форму вашого відгуку (лист до товариша, до
        автора твору, лист у видавництво, стаття у стінгазету).
       Подбайте, щоб у заголовку було виражено основну думку.


9-Б клас

Розвиток зв'язного мовлення.
Тема:"Написання есе по самостійно прочитанному твору"


Есе (від франц. essai – спроба, проба, нарис)  прозаїчне висловлювання невеликого об’єму і вільної композиції, що виражає індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання і свідомо не претендує на вичерпну відповідь.
Пам’ятайте! Обираючи жанр есе, ви можете дозволити собі бути суб’єктивними, зосередитися на частковому, а не на головному, висловлювати спірні міркування, наводячи мінімум доказів, але, з іншого боку, саме це може бути і небезпечним — уявна легкість — пиши собі, як бажаєш. Але зовсім не факт, що ваш твір вийде оригінальним та цікавим.
Перш ніж обрати жанр есе, подумайте та переконайтесь у тому, що вам є що сказати.
Стиль есе вирізняється:
  • афористичністю;
  • образністю;
  • парадоксальністю.
Для есе характерне використання численних засобів художньої виразності:
  • символи;
  • метафори;
  • порівняння;
  • алегоричні і притчові образи.
Для передачі особового сприйняття автору есе необхідно:
  • використовувати всілякі асоціації;
  • проводити паралелі;
  • добирати аналогії.
Есе буде цікавим, якщо в ньому будуть присутні:
  • непередбачувані(парадоксальні) висновки;
  • несподівані повороти;
  • цікаві зчеплення.
1.Переглянути відеоматеріал.
2. Опрацювати теорію.
3. Вибрати книгу, яку ви самостійно прочитали.
4. Написати есе та надіслати мені на електронну адресу oksanapelih@ukr.net




24.03.2020р. (вівторок тиждень А)


5-А, 5-Б класи


Тема: "Марина Іванівна Цвєтаєва. "Книги в червоній палітурці". Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І.Цвєтаєвой."


1.Переглянути відеоматеріал.
2. Озайомитися з темою за підручником (5-А кл. ст.259-260, 5-Б кл. ст.220-223)
3. Скласти літературну візитівку письменниці (5-7 речень).
4. Навчитися виразно читати вірш "Книги в червоній палітурці".


8-Б клас

Тема:"Л.М.Толстой "Після балу". Особливості сюжету та композиції оповідання. Прийом контрасту в творі. "

 1. Переглянути відеоурок.
2. Опрацювати навчальний матеріал за підручником.
3. Заповнити таблицю 

            На балу
             В поле, на плацу
Рассказчик                  

Полковник


Варенька


Татарин


Музыка


4.Написати твір-мініатюру на одну з тем:
-"Полковник на балу и после бала"
-"Самая сильная сцена в рассказе «После бала»
-" Что я думаю о рассказчике Иване Васильевиче".
-" О чём заставляет меня задуматься рассказ Л. Н. Толстого «После бала"
та надішліть мені на електронну адресу oksanapelih@ukr.net





23.03.2020р. (понеділок тиждень А)

201 група

Тема :"Габріель Гарсіа Маркес "Стариган із крилами". Символічний зміст образу ангела. Ідея прагнення внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до одвічних цінностей".

Переглянути відеоурок. 
1.Проаналізувати образ героя літературного твору за такими питаннями:
- Як слід тлумачити образ ангела?
- Існує думка, що випадковостей не буває, особливо у Бога. Якщо ангел з'явився в селищі, отже, так мало статися. Чому ж тоді він не робив нічого суттєвого : не карав, не нагороджував, не пророкував?
- Чому люди не відчули, що поряд із ними - небесний посланець?
2. Розв'язати проблемні питання:
-Через що ангел відлетів геть?
-Чому не зробив цього раніше?
-Для чого він прилетав і чи потрібен він людям?
-На вашу думку, чому автор зобразив ангела стареньким і немічним дідуганом?
3. Напишіть стисле есе ( 7-9 речень)на одну з тем "Люди й ангели" або "Очікування дива"та надішліть мені на електронну адресу oksanapelih@ukr.net





20.03.2020р. ( п`ятниця тиждень Б)


5-А, 5-Б класи

Повторити тему " Л. Керролл "Аліса в Країні Див". Пройти тестування (інформація на головній сторінці блогу).

7-Б, 7-В класи

Повторити тему " А.К.Дойль" Пістрява стрічка". Пройти тестування (інформація на головній сторінці блогу).









18.03.20р. (Середа тиждень Б)


7-Б, 7-В клас : прочитати оповідання  "Пёстрая лента" А.К.Дойля, дати характеристику Шерлока Холмса (письмово).


Форма контролю: літературний диктант.

9-Б клас: прочитати повість "Шинель", дати характеристику головного героя (письмово)


Форма контролю: тестування.







17.03.20р.( вівторок тиждень Б)


5-А, 5-Б клас : дочитати повість-казку "Аліса в Країні Див " за підручником, скласти план улюбленого розділу (письмово).

8-Б клас

Ознайомитися з життям та творчістю Л.М.Толстого, скласти літературну візитівку  письменника (письмово).


Прочитати оповідання " Після балу" Л.М.Толстого,  скласти план твору (письмово).









Питання для підготовки до контрольної работи із зарубіжної літератури

для учня 5-Б класу
Шовкуна  Олександра

1. Питання на знання тексту твору:
-  Що принесли з собою Том і Гек, коли вночі прийшли на кладовище?
- Як тітка Поллі покарала Тома за те, що він замість того, щоб сидіти на уроках, купався в річці?
- За що карав себе Том, коли заблукав у печері?
- Коли Полліанна вперше побачила свою тітку?
- Хто такий Джиммі Бін?
- Чому міс Поллі під час хвороби  Полліанни не хотіла звертатися по допомогу до лікаря Чилтона?
- Хто придумав "гру в радість"?
2. Які риси характеру Тома допомогли врятувати старого Поттера?
3. Наведи приклади, коли під впливом  "гри в радість " люди змінювалися.










16.03.2020 (понеділок, тиждень Б)




201 група: ознайомитися з біографією Габріеля Гарсіа Маркеса https://youtu.be/lWdgwdL44HA

зробити літературну візитівку письменника. Прочитати оповідання "Стариган із крилами", зробити художній аналіз твору.






13.03.2020 ( п'ятниця,  тиждень  А)

5-А , 5-Б клас : подивитися мультфільм "Аліса в Країні Див", написати відгук.

Форма контролю: літературний диктант.


7-Б, 7-В : прочитати біографію Артура Конан Дойля ( за підручником), скласти словесний портрет письменника.
Форма контролю: тестування.